Edit Content
Rehla’s main goal is to provide comfort and companionship to tourists doing the Hajj and Umrah. Rehla is more than just a skincare product; it represents the balance between worship and beauty, as well as the pursuit of perfection in religious practice.Rehla is a great option for anyone looking for safe and halal skincare products because it offers a comprehensive solution that combines beauty, health, and spirituality in a single product.

PENJAGAAN KULIT ‘TRAVELLER’ DI KAWASAN PANAS

Saya tahu anda sangat sayang kepada aktiviti ‘travel’ mahupun bercuti ke serata dunia namun dalam masa sama anda risaukan keadaan kulit wajah anda. Bukan anda seorang sahaja malah saya sendiri begitu juga.


Pergi ke tempat yang bercuaca panas terik ditakuti ‘sunburn’ pula kulit tu kan. Pergi ke tempat yang bercuaca sejuk takut kulit jadi kering. Adakalanya dalam seronok tu ada juga rasa stress tengok kulit muka itu.

Travel Di Kawasan Panas

Nama pun ‘travel’, takkan nak duduk dalam bilik hotel je. Mesti nak jalan-jalan cari makan, nak bergambar ke sana ke sini dan nak rasai pelbagai suasana. Bila kita pergi tempat-tempat yang panas terutama di kawasan pantai atau di pulau-pulau, kulit jadi ‘sunburn’. Balik rumah dari ‘travel’ tengok cermin kita jadi kecewa. Kulit dah macam udang kena bakar. Jadi mari saya kongsikan apa yang boleh anda buat untuk mengelak dari kulit anda jadi ‘sunburn’.

1. Gunakan Pelembap

Guna pelembap untuk memastikan kulit sentiasa lembap dan tidak kering cuma kena gunakan pelembap ‘Hydra Essential’. Kenapa ‘Hydra Essential’? Ini kerana fungsi ‘hydra’ mampu mengumpul kandungan air pada kulit bagi memastikan kulit tidak kering dan terbakar.

2. Cuci Muka

Untuk cuci muka gunakan ‘Hydrating Cleanser’ 2 kali sehari. Sekali lagi fungsi ‘hydrating’ untuk memastikan kulit tidak kering walaupun pencuci membersihkan minyak, kotoran dan kuman pada kulit wajah.

3. Pakai Pelindung Kulit SPF50

Di Kawasan yang panas dengan sinaran matahari yang terik amat berbahaya kepada kulit kerana sinaran UV yang tinggi. Jadi kita perlu guna pelindung yang tinggi setinggi SPF50. Jika tidak mudah untuk kulit kita terkena ‘sunburn’.

4.Elak Guna Make Up Yang Tebal

Memakai make up dengan tebal akan menyebabkan kulit tidak dapat bernafas. Peluh yang keluar ditahan menyebabkan toksin yang perlu keluar terperangkap pada kulit. Ini akan menyebabkan kulit terasa gatal dan kering.

5. RAWATAN & PENJAGAAN LENGKAP KULIT WAJAH MENGGUNAKAN PRODUK SKINCARE HALAL REHLA YANG SESUAI UNTUK KAWASAN PANAS TERIK DAN KERING.

Rehla merupakan produk penjagaan kulit halal yang berasaskan air, tidak memiliki bahan kimia yang berbahaya, tidak memiliki pewangi yang dapat merosakkan kulit dan memiliki sifat menghidrat, melembap, menyegar dan berkhasiat tinggi.

Memiliki khasiat tinggi dari bahan-bahan semulajadi seperti enzim nenas (bromelain), minyak argan, minyak kelapa dara dan minyak biji bunga matahari yang halal khusus untuk membantu mengatasi masalah kulit kering, kusam dan lain-lain masalah kulit.

Berikut adalah barisan produk penjagaan kulit wajah dari Rehla yang boleh digunakan sebagai rutin rawatan ketika di kawasan panas:

1. Hydrating Facial Cleanser

Pencuci wajah yang bukan sahaja menanggalkan kekotoran, bakteria dan minyak berlebihan malah memiliki sifat ‘hydrating’ iaitu memastikan kulit cukup kandungan air padanya.

2. Hydrating & Nourishing Face Oil

Penyegar kulit yang memiliki pelbagai khasiat tinggi untuk kulit mampu membantu kulit untuk sentiasa lembap dan nampak lebih menarik.

3. Hydra Essential Moisturiser

Pelembap kulit yang bukan sahaja mampu melembapkan kulit secara semulajadi tetapi memastikan kandungan air pada kulit mencukupi bagi mengelak kekeringan dan berkedut.

4. Hydra Intense Face Serum

Rawatan kulit wajah agar kulit nampak muda dan tegang kerana disamping memiliki sifat mudah serap ia juga memastikan kulit jadi tegang secara semulajadi kerana cukup kandungan air pada kulit.

5. Daily Skin UV Défense SPF50

Pelindung kulit dari bahaya dedahan terhadap sinaran UV matahari yang boleh menyebabkan kulit gelap, kering dan mungkin jeragat. Pelindung kulit Rehla ini mengandungi bahan yang selamat untuk kulit, kuku dan rambut (Dermatologically Safe) dan tidak membunuh cengkerang laut (Reef safe)

Untuk lihat lebih lagi tentang produk rawatan dan penjagaan kulit Rehla boleh klik terus ke https://www.rehlaglobal.com.

No Comments

Post A Comment